Szukaj na tym blogu

czwartek, 21 lipca 2016

Serce i rozum

Niedawno przypomniała mi się reklama internetu wykorzystująca te dwa motywy. W zasadzie każdego dnia musimy decydować, czym będziemy się kierować. To jasne, że w każdej kwestii należy iść za głosem serca nie zagłuszając racjonalnych przesłanek. Problem jednak pojawia się wtedy, kiedy rozum każe przesłonić serce. Zwłaszcza, kiedy jest on “wspierany” przez osoby z zewnątrz mówiące na przykład, że “łatwiej będzie Ci pracować w domu”. A dla Twojego serca to jest dużo trudniejsze, w związku z czym stawia opór. Tym bardziej, kiedy fizyczność tego nie uniemożliwia. Akurat ja tego typu rozumowe przesłanki zignorowałam. Oczywiście nie oznacza to, że zamierzam całkowicie iść za głosem serca i zrealizować wszystkie moje irracjonalne marzenia (w dzieciństwie chciałam być łyżwiarką figurową). Ale na pewno trzeba mieć w pamięci słowa Mickiewicza “miej serce i patrzaj w serce”.

11 komentarzy:

  1. Może to chodzi o to, że "serce" podpowiada zachowania z kategorii "intuicja", a intuicja, to wiedza bez świadomości źródła. Czyli jak nam coś podpowiada "serce", to może wato tego słuchać, tak jak piszesz w granicach kontroli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można to tak ująć. Z tą różnicą, że "intuicja", przynajmniej dla mnie, nie "czuje" i się nie buntuje (idziesz za nią albo nie. Inaczej jest z sercem.

      Usuń
  2. Masz kompleks na temat swojej niepełnosprawności . Jeszcze jesteś młoda jak będziesz starsza to to zrozumiesz . Młodość się w Tobie buntuje ale jeszcze wszystko przed Tobą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, nie do końca jestem przekonana, czy tu jest mowa o kompleksach (zresztą zapraszam do lektury poprzednich wpisów, które temu przeczą). Oczywiście, że wiele jeszcze przede mną i wiele muszę (i chcę) się nauczyć.

      Usuń
  3. Sama jestem osobą niepełnosprawną i żyję zupełnie normalnie. Najpierw musiałam to przeboleć przez jakiś miesiąc, a później zrozumiałam, że nic mnie nie ogranicza i robię co kocham, polecam, bo ograniczenia są tylko w głowie.

    Pozdrawiam,
    www.jeilliebean.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Cieszę się, że mój blog odwiedzają osoby niepełnosprawne, które myślą podobnie jak ja

      Usuń
  4. Czasem warto robić coś, co kłóci się z racjonalnym podejściem, zwłaszcza w sytuacjach, gdy dzięki temu pokonujemy jakieś bariery, które stawia przed nami życie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To dwa najtrudniejsze wybory- iść za głosem serca, czy rozumu? Ciekawie potraktowalas temat!
    http://outdisturb.blogspot.com/2016/07/uwaga-zaginea_22.html?m=1#comments

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można ignorować jednego ani drugiego. Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  6. Często w życiu szlam za głosem serca. Czasem bywało trudno, ale nie żałuje żadnej z mych decyzji. Moze w
    Sanie to serce podpowiada nam dobrze?

    OdpowiedzUsuń

Jestem bardzo ciekawa, co myślisz na ten temat